Regeneracja DPF FAP
Zanieczyszczenie powietrza stało się w ostatnich latach poważnym problemem a dyskusje toczą się wokół smogu, spalin i uwalniania toksycznych substancji do atmosfery. . Ma to wpływ nie tylko na środowisko, ale także na nasze zdrowie i samopoczucie naszych bliskich, w tym dzieci i przyjaciół. Samochody również w znacznym stopniu przyczyniają się do niewłaściwej emisji zanieczyszczeń. Istnieje jednak rozwiązanie, które może przynieść korzyści zarówno środowisku, jak i Twoim finansom - czyszczenie DPF/FAP. Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, dlaczego tak jest?
Jakie rodzaje zanieczyszczeń zatrzymuje filtr DPF?
Filtr cząstek stałych oddziela drobne cząsteczki, składające się głównie z sadzy i szkodliwych tlenków metali, które powstają w silniku.
Gdy jeździmy agresywnie, temperatura pod maską wzrasta, co prowadzi do powstawania większej ilości produktów ubocznych. Z czasem może to spowodować zablokowanie filtra DPF/FAP. Aby temu zapobiec, ważne jest, aby jeździć bardziej dynamicznie, ponieważ przyspiesza to proces regeneracji filtra cząstek stałych.
Jak określić, kiedy konieczne jest czyszczenie filtra cząstek stałych?
Konieczność czyszczenia układu filtracyjnego zależy od stopnia jego zużycia. Nowoczesne pojazdy są wyposażone w czujniki, które wykrywają problemy z filtrem DPF/FAP. Jeśli poziom zanieczyszczeń przekroczy określony próg, zapalą się światła ostrzegawcze, wskazując na potrzebę czyszczenia filtrów cząstek stałych. Dodatkowo, funkcjonariusze patrolu drogowego mogą również powiadomić nas o...
Zaniedbanie regeneracji filtra DPF może prowadzić do kar, w tym mandatów i ryzyka konfiskaty naszego dowodu rejestracyjnego. Funkcjonariusze drogówki mają dostęp do specjalistycznego analizatora spalin, czyli bardzo dokładnego urządzenia, które pozwala na inspekcję układu wydechowego. Tego narzędzia nie da się oszukać.
Jednak poleganie na trwałym usunięciu filtra cząstek stałych nie jest zalecane. Może to mieć poważne konsekwencje, zwłaszcza podczas podróży zagranicznych. Naruszenie norm emisji spalin w krajach takich jak Niemcy czy Szwajcaria może skutkować wysokimi grzywnami. Ważne jest, aby pamiętać, że chodzenie na skróty, jeśli chodzi o emisję spalin, może prowadzić do obciążeń finansowych. Co więcej, władze mogą zarekwirować ważne dokumenty i tablice rejestracyjne, zamieniając zagraniczną podróż w koszmar. Zawsze lepiej jest zdecydować się na profesjonalną regenerację filtrów cząstek stałych zamiast ich całkowitego usuwania.
Aby zapewnić bezpieczną i przyjazną dla środowiska regenerację filtra DPF/FAP, zaleca się zorganizowanie profesjonalnych usług czyszczenia w wyspecjalizowanej firmie. Takie podejście gwarantuje, że proces regeneracji DPF jest przeprowadzany przy użyciu nowoczesnych roztworów wodnych i sprawdzonych preparatów. Dzięki zastosowaniu metody podwójnego obiegu wody, elementy układu wydechowego odzyskują swoją funkcjonalność, zapobiegając przeciążeniu samochodu przez własne emisje. W niektórych przypadkach konieczna może być całkowita wymiana filtra DPF na nowy element, zwłaszcza jeśli urządzenie jest mocno zużyte i regeneracja nie jest już możliwa. Jest to często wynikiem zaniedbania właściwej konserwacji emisji spalin przez dłuższy czas. Koszt takiej wymiany jest znacznie wyższy w porównaniu z regularnymi środkami zapobiegawczymi, które mogą przedłużyć żywotność filtrów cząstek stałych DPF FAP.
Jaka jest cena regeneracji filtrów cząstek stałych?
W przypadku samochodów osobowych koszt regeneracji DPF wynosi zazwyczaj około 700 zł. Może on jednak wynieść więcej, w zależności od stopnia zapchania i rodzaju zanieczyszczeń w filtrze. Zasada jest prosta: im mniej zapchane podzespoły, tym częstsze czyszczenie i tym niższy koszt regeneracji. Ciężarówki, autobusy i ciągniki siodłowe mają różne typy filtrów cząstek stałych, wymagające większego nakładu pracy i stosowania preparatów czyszczących. W efekcie cena regeneracji filtra DPF FAP dla tych pojazdów waha się od 700 zł do 2500 zł. Profesjonalne zakłady często świadczą usługi dodatkowe, takie jak endoskopowa inspekcja filtra i wydruk wyników przepustowości. Przy zakupie filtra cząstek stałychwarto unikać używanych podzespołów, gdyż ich historia czyszczenia i eksploatacji nie jest znana. Nowe filtry DPF kosztują średnio 9000 zł w przypadku samochodów osobowych i do 45 000 zł w przypadku samochodów ciężarowych. Dlatego regularna i dokładna regeneracja filtra cząstek stałych jest opłacalną inwestycją w obu przypadkach.