Diagnostyka komputerowa Seat Warszawa

- Nowoczesne samochody, a szczególności te wyprodukowane po 2020 roku posiadają wiele elektroniki i najnowszej technologii. Przed rokiem 2000 samochód, który trafiał do warsztatu był diagnozowany na tzw. “oko”. Mechanik samochodowy posłuchał, popatrzył, przejechał się i po chwili wiedział co się zepsuło. Teraz samochody mają pomontowane czujniki, które kontrolują pracę poszczególnych podzespołów. Moment w którym pojawia się awaria na desce rozdzielczej zapala się kontrolka. Dzięki czujnikom, mechanik może szybciej zdiagnozować usterkę. Samochody mają dużo czujników podciśnienia lub ciśnienia, które kontrolują ciśnienie powietrza lub cieczy w poszczególny podzespołach.
- Czujnikami ciśnienia:
- Czujnik ciśnienia TPMS – czujnik odpowiada za kontrolę ciśnienia w oponach
- Czujnik ciśnienia doładowania - odpowiedzialny jest za pracę turbosprężarki
- Czujnik ciśnienia oleju – odpowiada za poziom oleju w silniku
- Czujnik ciśnienia paliwa – kontrola dopływu paliwa
- Czujnik MAP w kolektorze dolotowym silnika - kontroluje ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym
- Czujniki położenia:
- Czujnik położenia wału korbowego – kontroluje chwilowe położeniu wału korbowego i prędkość obrotową
- Czujnik położenia wałka rozrządu - kontroluje pozycje wałka rozrządu
- Czujniki temperatury:
- Czujnik temperatury spalin - zabezpieczającymi silnika przed przegrzaniem
- Czujnik temperatury płynu chłodzącego - kontrolowanie temperatury silnika
- Czujnika temperatury powietrza dolotowego – odpowiada za obniżenie zużycia paliwa, obniżenie emisji szkodliwych NOx i optymalizuje osiągi silnika
- Sonda lambda – czujnik kontroluje zawartość tlenu w spalinach
- Czujnik ABS – przeciwdziała blokowaniu kół przy hamowaniu
- Mechanik samochody podłącza poprzez złącze OBD2 tester, interfejs, komputer diagnostyczny do samochodu. Informacje znajdujące się na wyświetlaczu pomagają mechanikowi w diagnozie jaka część jest uszkodzona. Korzystanie z urządzenia diagnostycznego oraz analiza wyświetlonych informacji musi być potparte dużą wiedzą merytoryczną mechanika, aby ustalenie awarii było trafne.