Diagnostyka komputerowa Audi Wola Warszawa

Diagnostyka komputerowa Audi Warszawa

Diagnostyka komputerowa Audi Warszawa

  • Nowoczesne samochody, a szczególności te wyprodukowane po 2020 roku posiadają wiele elektroniki i najnowszej technologii. Przed rokiem 2000 samochód, który trafiał do warsztatu był diagnozowany na tzw. “oko”. Mechanik samochodowy posłuchał, popatrzył, przejechał się i po chwili wiedział co się zepsuło. Teraz samochody mają pomontowane czujniki, które kontrolują pracę poszczególnych podzespołów. Moment w którym pojawia się awaria na desce rozdzielczej zapala się kontrolka. Dzięki czujnikom, mechanik może szybciej zdiagnozować usterkę. Samochody mają dużo czujników podciśnienia lub ciśnienia, które kontrolują ciśnienie powietrza lub cieczy w poszczególny podzespołach.
  • Czujnikami ciśnienia:
  • Czujnik ciśnienia TPMS – czujnik odpowiada za kontrolę ciśnienia w oponach
  • Czujnik ciśnienia doładowania - odpowiedzialny jest za pracę turbosprężarki
  • Czujnik ciśnienia oleju – odpowiada za poziom oleju w silniku
  • Czujnik ciśnienia paliwa – kontrola dopływu paliwa
  • Czujnik MAP w kolektorze dolotowym silnika - kontroluje ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym
  • Czujniki położenia:
  • Czujnik położenia wału korbowego – kontroluje chwilowe położeniu wału korbowego i prędkość obrotową
  • Czujnik położenia wałka rozrządu - kontroluje pozycje wałka rozrządu
  • Czujniki temperatury:
  • Czujnik temperatury spalin - zabezpieczającymi silnika przed przegrzaniem
  • Czujnik temperatury płynu chłodzącego - kontrolowanie temperatury silnika
  • Czujnika temperatury powietrza dolotowego – odpowiada za obniżenie zużycia paliwa, obniżenie emisji szkodliwych NOx i optymalizuje osiągi silnika
  • Sonda lambda – czujnik kontroluje zawartość tlenu w spalinach
  • Czujnik ABS – przeciwdziała blokowaniu kół przy hamowaniu
  • Mechanik samochody podłącza poprzez złącze OBD2 tester, interfejs, komputer diagnostyczny do samochodu. Informacje znajdujące się na wyświetlaczu pomagają mechanikowi w diagnozie jaka część jest uszkodzona. Korzystanie z urządzenia diagnostycznego oraz analiza wyświetlonych informacji musi być potparte dużą wiedzą merytoryczną mechanika, aby ustalenie awarii było trafne.