Audi A6 3.0 tdi
Audi A6 lata produkcji - od 1994 do teraz
- Miejsce: Wola, Warszawa
- Przyczyna przyjazdu do warsztatu: w trakcie jazdy słychać niepokojące stukanie.
- Nasi mechanicy zawsze zdiagnozowaniu głównego problemu sprawdzają inne podzespoły w tym przypadku okazało się, że klocki tylnej osi są wyeksploatowane.
- Zakres naprawy:
- - wymiana kompletu dolnych wahaczy
- - ustawienie zbieżności i geometrii kół
- - wymiana klocków tył
- Auto: Audi A6 3.0 tdi
- Co ile kilometrów wymieniamy sworzeń wahacza w samochodzie Volkswagen?
Audi A6 3.0 tdi wymiana kompletu dolnych wahaczy Warszawa Wola
- Wahacz samochodowy
- Wahacz samochodowy jest częścią należącą do podzespołu jakimi jest układu zawieszenia i ma diametralny wpływ na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Wahacz jest ruchomym elementem łączącym samochód z kołem. Części zamienne jakich używamy do napraw wyprodukowane są w renomowanych fabrykach znanych na rynku motoryzacyjnym.
- Jak zbudowany jest wahacz w samochodzie?
- Wahacz jest składnikiem zawieszenia samochodu, który łączy piastę koła (zwrotnicę) z nadwoziem. Wahacz ustawiony jest poprzecznie, wzdłuż lub ukośnie - w zależności od konstrukcji zamocowania i prowadzenia koła. Wahacz samochodowy to część wyizolowana silent-block’ami (tuleje metalowo-gumowe) dzięki, którym minimalizowane są drgania które przenoszą się z nawierzchni na samochód w trakcie jazdy. Wahacz ma wpływ na stabilność samochodu, a to przekłada się na kontrolę auta w trakcie jazdy. Wahacz produkowane są ze stali lub żeliwa. Samochody premium lub sportowe czasami mają montowane wahacze z lekkiego aluminium.
- Sposób działania wahacza
- Typowa wahacz w samochodzie ma kształt litery A lub U, ale nie jest to 100% reguła. Wszystko zależy od konstrukcji samochodu, a w szczególności konstrukcji zawieszenia. Konstrukcja wahacza nie może być sztywna przy połączenie koła (piasty koła) z nadwoziem. W przeciwnym wypadku wszystkie drgania generowane z nawierzchni podczas jazdy przenoszone byłby na nadwozie oraz byłyby odczuwalne przez kierowcę i pasażerów w kabinie samochodu. Poza tym inne elementy nadwozie jak amortyzatory nie mogłoby prawidłowo tłumić drgań wynikających z nieróności oraz dbać o stały docisk kół do drogi.
- Jakie są klasyczne usterki wahaczy?
- Przede wszystkim zawieszenie trzeba regularnie kontrolować, dlatego, że wyeksploatowane zawieszenie może mieć przełożenie na obniżenie bezpieczeństwa. Przy bardzo wyeksploatowanych tulejach wahacza może dojść do wypadnięcia wahacza i dojdzie do rozłączenia samochodu z kołem. Najczęściej zużywające się elementy wahacza to tuleje. Całe wahacze wymieniane są po poważnych wypadkach kiedy dojdzie do pęknięcia lub odkształcenia.