Audi A6 3.0 tdi wymiana kompletu dolnych wahaczy Wola Warszawa

Audi A6 3.0 tdi

Audi A6 lata produkcji - od 1994 do teraz

  • Miejsce: Wola, Warszawa
  • Przyczyna przyjazdu do warsztatu: w trakcie jazdy słychać niepokojące stukanie.
  • Nasi mechanicy zawsze zdiagnozowaniu głównego problemu sprawdzają inne podzespoły w tym przypadku okazało się, że klocki tylnej osi są wyeksploatowane.
  • Zakres naprawy:
  • - wymiana kompletu dolnych wahaczy
  • - ustawienie zbieżności i geometrii kół
  • - wymiana klocków tył
  • Auto: Audi A6 3.0 tdi
  • Co ile kilometrów wymieniamy sworzeń wahacza w samochodzie Volkswagen?

Audi A6 3.0 tdi wymiana kompletu dolnych wahaczy Warszawa Wola

Audi A6 3.0 tdi wymiana kompletu dolnych wahaczy Warszawa Wola

Audi A6 3.0 tdi wymiana kompletu dolnych wahaczy Warszawa Wola

  • Wahacz samochodowy
  • Wahacz samochodowy jest częścią należącą do podzespołu jakimi jest układu zawieszenia i ma diametralny wpływ na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Wahacz jest ruchomym elementem łączącym samochód z kołem. Części zamienne jakich używamy do napraw wyprodukowane są w renomowanych fabrykach znanych na rynku motoryzacyjnym.
  • Jak zbudowany jest wahacz w samochodzie?
  • Wahacz jest składnikiem zawieszenia samochodu, który łączy piastę koła (zwrotnicę) z nadwoziem. Wahacz ustawiony jest poprzecznie, wzdłuż lub ukośnie - w zależności od konstrukcji zamocowania i prowadzenia koła. Wahacz samochodowy to część wyizolowana silent-block’ami (tuleje metalowo-gumowe) dzięki, którym minimalizowane są drgania które przenoszą się z nawierzchni na samochód w trakcie jazdy. Wahacz ma wpływ na stabilność samochodu, a to przekłada się na kontrolę auta w trakcie jazdy. Wahacz produkowane są ze stali lub żeliwa. Samochody premium lub sportowe czasami mają montowane wahacze z lekkiego aluminium.
  • Sposób działania wahacza
  • Typowa wahacz w samochodzie ma kształt litery A lub U, ale nie jest to 100% reguła. Wszystko zależy od konstrukcji samochodu, a w szczególności konstrukcji zawieszenia. Konstrukcja wahacza nie może być sztywna przy połączenie koła (piasty koła) z nadwoziem. W przeciwnym wypadku wszystkie drgania generowane z nawierzchni podczas jazdy przenoszone byłby na nadwozie oraz byłyby odczuwalne przez kierowcę i pasażerów w kabinie samochodu. Poza tym inne elementy nadwozie jak amortyzatory nie mogłoby prawidłowo tłumić drgań wynikających z nieróności oraz dbać o stały docisk kół do drogi.
  • Jakie są klasyczne usterki wahaczy?
  • Przede wszystkim zawieszenie trzeba regularnie kontrolować, dlatego, że wyeksploatowane zawieszenie może mieć przełożenie na obniżenie bezpieczeństwa. Przy bardzo wyeksploatowanych tulejach wahacza może dojść do wypadnięcia wahacza i dojdzie do rozłączenia samochodu z kołem. Najczęściej zużywające się elementy wahacza to tuleje. Całe wahacze wymieniane są po poważnych wypadkach kiedy dojdzie do pęknięcia lub odkształcenia.