Audi A4 kasowanie kodów błędów w samochodzie Wola Warszawa

Audi A4

Lata produkcji 1995 - do teraz

  • - Powód wizyty w serwisie samochodowym
  • - Kasowanie kodów błędów
  • - Diagnostyka komputerowa
  • - Naprawa mechaniczna
  • Audi a4 usuwanie błędów Wola Warszawa

    Audi a4 usuwanie błędów Wola Warszawa

    Audi a4 usuwanie błędów Wola Warszawa

    Kasowanie kodów błędów Audi A4 Wola Warszawa

  • W tym artykule opisano zjawisko ostatnio często występujące w branży motoryzacyjnej zjawisko jak kasowanie kodów błędów. Zanim kierowca pojedzie do warsztatu, na diagnostyka na desce rozdzielczej zapala się konsolki informujące, że w jakimś systemie doszło do awarii. Może to być kontrolka silnika, kontrolka ładowania, kontrolka ABS, kontrolka świec żarowych, kontrolka skrzyni biegów, kontrolka zbyt wysokiej temperatury płynu w chłodnicy, kontrolka wtrysku paliwa, kontrolka poduszki powietrznej, kontrolka akumulator, kontrolka ESP, kontrolka wspomaganie kierownicy, kontrolka niski poziom oleju, kontrolka klocki hamulcowe.
  • Kasowanie kodów błędów w samochodzie
  • Kody błędów są informacjami dotyczącymi nieprawidłowo działających lub zepsutych układów lub podzespołów w samochodzie. Wymieniając ogólnie to hamulce, świece żarowe, wtrysk, klimatyzacja, ładowanie. Jeśli mówimy w ogóle o kodach błędów znajdują się one w samochodach które posiadają komputer pokładowy. Pamięć komputerów sterujących posiada zapisane w pamięci kody błędów. Do komputerów sterującym możemy podpiąć komputery diagnostyczne na których wyświetlą się dokładne informacje, o podzespołach które źle działają. Istotą kasowania błędów jak sama nazwa wskazuje usunięcie poprzez podłączenie komputera do złącza diagnostycznego komputera w samochodzie i usunięcie kodów błędów z pamięci komputera w samochodzie.
  • Na co powinien zwrócić uwagę kierowca:
  • -kontrolki ostrzegawcze, które się palą w trakcie jazdy
  • -niestandardowe zachowanie samochodu: spadek mocy, drgania na kierownicy, ściąganie auta na prawo lub lewo.
  • -jazda z zapisanymi kodami błędów prowadzi do unieruchomienia samochodu lub awarii.
  • Jak przebiega usuwanie kodów błędów w naszym serwisie?.
  • -Mechanik podłącza urządzenia diagnostycznego do komputera w samochodzie.
  • -Mechanik uruchamia silnik.
  • -Komputer odczytuje z pamięci pojazdu zapisane kody błędów.
  • Następnie mechanik przy pomocy komputera diagnostycznego usuwa kody błędów.
  • Po co usuwać kody błędów?
  • Kody błędów usuwa się po usunięciu awarii usterki, po wymianie zepsutej części na nową. Wygląda to tak, zapala się kontrolka na desce. Jedziemy do mechanika. Po podłączeniu okazuje się, że zepsuta jest dana cześć. Następuje wymiana tej części, ale kod błędu jest w pamięci. Kasowanie błędów kodu jest po to, aby komputer w swej pamięci tego kodu nie miał. Drugim aspektem, dlaczego kasuje się kody błędów po naprawie jest sprawdzenie czy wymiana danej części była trafioną diagnozą. Czasami jest tak że po naprawie po przejechania kilkunastu kilometrów kontrolki znowu zaczynają świecić. Takie sytuacje się zdążają, a kierowca musi pojechać kolejny raz do mechanika.
  • Jakie informacje odczytuje mechanik z kodów błędów na swoim komputerze diagnostycznym?
  • Pierwszy znak to litera.
  • B - awaria nadwozia,
  • C – awaria podwozia,
  • P – awaria układu napędowego
  • U – awaria komunikacji sieciowej.
  • Drugi znak to cyfra: 0, 2 lub 3 – kody błędów zgodne z ISO/SAE,
  • 1 – kod producenta.
  • Trzeci element, cyfra, umiejscawia awarię:
  • 1 – układ dolotowy i paliwowy,
  • 2 – układ dolotowy i paliwowy w obwodzie wtryskiwaczy,
  • 3 – układ zapłonowy,
  • 4 – układy kontroli emisji,
  • 5 – systemy kontroli prędkości i biegu jałowego,
  • 6 – obwody wyjściowe komputera,
  • 7 lub 8 – układ przeniesienia napędu.
  • Samo kasowanie błędów nie jest naprawą.
  • Błędy kasuje się po fizycznej naprawie lub wymianie części. Korzystanie z komputera diagnostycznego i interpretacja błędów musi być połączona z dużą wiedzą mechanika. Nie zawesz jest tak, że komputer precyzyjnie określi którą część trzeba wymienić.
  • Kasowanie błędów jest też informacją zwrotną czy mechanik dobrze zinterpretował komunikat o błędzie i wymienił odpowiednią część. Jak pisałem powyżej czasami wymieniana jest cześć, błąd jest skasowany a po jeździe testowej na desce pojawia się ponownie zapalona kontrolka. Czasami usterka wymaga zaktualizowania komputera w samochodzie.
  • Kasowanie kodów błędów Audi Warszawa,Kasowanie kodów błędów Skoda Warszawa, Kasowanie kodów błędów Seat Warszawa, Kasowanie kodów błędów Volkswagen Warszawa

      Kasowanie kodów błędów samochodzie Audi A4 Warszawa