You Have 1 Item in your Cart. Price is $199

Volkswagen Warszawa

Serdecznie zapraszamy wszystkich kierowców posiadających samochody marki Volkswagen i mieszkają Warszawie lub pod Warszawą. Naszą specjalizacją jest mechanika samochodowa i blacharstwo samochodowe samochodów z grupy Volkswagen.

Mechanika samochodowa Volkswagen Warszawa

Blacharstwo samochodowe Volkswagen Warszawa

Układy: hamulcowy, kierowniczy, zaiwieszenia, sprzęgło, skrzynie biegów, diagnostyka, geometria, oleje, filtry, płyny eksploatacyjne, przeglądy.

  • Historia Volkswagena

    Volkswagen [wymowa: folkswagen] - niemiecka marka samochodów produkowanych od 1938 roku przez niemiecki koncern Volkswagen AG. W dosłownym tłumaczeniu znaczy "samochód ludu". Spółka jest notowana na giełdzie od 2003 roku.

  • Rok 1931

    Historia koncernu Volkswagen rozpoczęła się w 1931 roku, kiedy przedsiębiorstwo Zündapp zwróciło się do Ferdinanda Porsche o przygotowanie projektu taniego samochodu. Ukryto go pod nazwą Type 12. Rozwinięciem tego projektu była współpraca z przedsiębiorstwem NSU, która zaowocowała prototypem Type 32. W 1933 roku F. Porsche poznał Adolfa Hitlera, który zażyczył sobie, by Porsche stał się nadwornym konstruktorem ówczesnych Niemiec[2]. 17 kwietnia 1934 roku Ferdinand Porsche zaprezentował niemieckiemu rządowi projekt samochodu - legendarnego Garbusa. Była to odpowiedź na oczekiwania Hitlera, który domagał się taniego, rodzinnego samochodu. W zamyśle Hitler chciał odciążyć kolej, która była z roku na rok coraz bardziej niewydolna. Po wielu zbudowanych prototypowych modelach (konkretnie było ich 9) zatwierdzono w 1938 roku do produkcji seryjnej w przyszłej fabryce VolkswagenWerk GmbH projekt "Porsche typ 60". O prawdziwości tych zapowiedzi miała świadczyć oficjalna uroczystość państwowa, jaka odbyła się 26 maja 1938 roku w Fallersleben (Dolna Saksonia). Wtedy to położono kamień węgielny pod budowę przyszłej fabryki KdF-wagena (Kraft durch Freude-wagen), a Adolf Hitler ochrzcił pojazd tytułem: "niemiecki samochód ludowy".

  • Produkcja KdF

    Oficjalna produkcja KdF-wagena (późniejszego Volkswagena) w wersji cywilnej ("garbusa") rozpoczęła się 11 lipca 1941 roku i zakończyła 7 sierpnia 1944 roku. Zakłady wykorzystywały robotników przymusowych i więźniów obozów, w tym Arbeitsdorf. Łącznie w różnych wersjach nadwoziowych (kabriolet, sedan i kabrio-limuzyna) zakłady KdF-wagen Stadt wyprodukowały 630 sztuk. Pozostałe odmiany KdF-wagena (Schwimmwagen typ 166 - amfibia, Kubelwagen typ 82 - łazik terenowy, oraz wojskowy "garbus" typ 92, 82E i w wersji z napędem 4x4 jako typ 87) były przeznaczone dla armii niemieckiej. Ale cywilne KdF-wageny z lat 1941-1944 po II wojnie światowej uznano za prototypy, pomimo że niczym nie różniły się od pierwszych powojennych Volkswagenów "garbusów" produkowanych do 1949 roku. Powojenna produkcja ruszyła we wrześniu 1945 roku na potrzeby armii brytyjskiej, choć pierwotnie fabrykę w pobliżu Fallersleben przeznaczono do likwidacji. Wtedy też doszło do oficjalnego powstania marki Volkswagen.

  • Legendarny Garbus

    Stopniowo, dzięki w miarę przystępnej cenie "garbusa" oraz wprowadzaniu w latach późniejszych nowych modeli (Transporter), Volkswagen awansował do grona największych producentów samochodów w Europie.

    W 1973 roku miała miejsce premiera Passata, a w 1974 roku, po wyprodukowaniu blisko 12 mln sztuk, zakończono produkcję Garbusów w fabryce w Wolfsburgu. Odtąd były one produkowane w Emden (do 19 stycznia 1978 roku) i w Meksyku. 30 lipca 2003 zakończyła się produkcja w Meksyku.

    Następcą Garbusa został Volkswagen Golf, który trafił do sprzedaży wiosną 1974 roku i został przyjęty entuzjastycznie. Sylwetka hatchbacka okazała się bardziej praktyczna niż Garbusa.

    Nieco mniejszy od Golfa Polo zadebiutował wiosną 1975 roku i produkowany był w tej formie aż do 1981 roku, kiedy rozpoczęto produkcję drugiej generacji Polo.

  • Pierwszy importer Volkswagen w Polsce siedziba nie Warszawa tylko Poznań.

    W 1991 roku Volkswagen otworzył oficjalne przedstawicielstwo w Polsce zapewne zdziwieniem było dla wszystkich, że sidziba głowna Volkswagena nie znajdowała się Warszawie tylko w Poznaniu. Powstało przedsiębiorstwo Kulczyk Tradex z siedzibą w Poznaniu - polski importer samochodów Volkswagen i Audi, a od 1996 roku również Porsche. Od 2011 roku Volkswagen wykupił Kulczyk Tradex, w wyniku czego firma zmieniła się na Volkswagen Group Polska.

    W maju 1992 roku rozpoczął się kolejny polski rozdział w historii produkcji Volkswagenów - powstało przedsiębiorstwo Volkswagen Poznań, w którym początkowo montowano, a później już produkowano w całości różne modele samochodów. Modelem flagowym poznańskiej fabryki stał się Volkswagen Transporter wytwarzany tu od początku 1994 roku. Aktualnie w Poznaniu produkowane są Transporter T5 oraz Caddy. Bardzo dużo Transporterów i Caddy Volkswagena jeździ po Warszawie.

  • Nowy Garbus

    W grudniu 1997 roku Volkswagen de Mexico S.A de C.V w zakładzie w Puebla rozpoczął seryjną produkcję Volkswagena New Beetle'a - reminiscencji Garbusa. W USA model ten, podobnie jak przed 40 laty Garbus, wywołał prawdziwą "beetlemanię". Garbusy były wielkim marzeniem wielu osób w PRL jednak wtedy czasem zdarzało się że jakiś Volkswagen przemknął jakąś ulicą Warszawy.

  • Volkswagen Lupo

    W 1998 roku rozpoczyna się seryjna produkcja Lupo, który jest początkiem nowej generacji małych i oszczędnych samochodów koncernu VW, a także produkcja modelu Bora, sedana na bazie Golfa IV generacji.

  • Fabryka Volkswagen, ale nie pod Warszawą tylko Polkowice

    Jednocześnie w roku 1998 Polska wzbogaciła się o kolejną fabrykę koncernu Volkswagen AG, tym razem zajmującą się produkcją najnowszej generacji silników Diesla - Volkswagen Motor Polska Sp. z.o.o. w Polkowicach (woj. dolnośląskie).

  • Volkswagen Bank

    Do Volkswagena AG należy także Volkswagen Bank. Volkswagen Bank Polska S.A. powstał w 1998 roku. W skład banku wchodzą spółki: Volkswagen Bank direct, Volkswagen Leasing Polska, Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy. Pierwsza siedziba Banku Volkswagen w Warszawie mieściła się przy Rondzie ONZ.

  • Autostadt

    31 maja 2000 roku rozpoczęło swoją działalność w Wolfsburgu Autostadt - "miasteczko koncernu Volkswagen", w którym goście mogą zapoznać się z historią, teraźniejszością, ale także z przyszłością koncernu w dziedzinie motoryzacji, oprócz tego jest to bardzo interesująca wizyty nie tylko dla dorosłych, ale także dla dzieci. Osoby które zakupiły swojego Volkswagena mogą go też tu odebrać w jednej z dwóch stojących tu szklanych wież które są równocześnie symbolem Autostadt.

  • Milionowy Volkswagen i nagrody

    Dzień 26 listopada 2001 roku to dla fabryki wielka data która zapewne ma szczególne miejsce w historii Volkswagena z taśmy produkcyjnej zjechał 33 333 333 samochód.

    Volkswagen zdobył wiele prestiżowych nagród i został doceniony przez ekspertów w branży motoryzacyjnej W 1992 roku Golf III nagroda za Samochód Roku, w 2006 roku Volkswagen Passat B6 zdobył drugie miejsce w tej klasyfikacji, zaś w 2010 roku Samochodem Roku został Volkswagen Polo piątej generacji. Te samochody często były naprawiane w warsztatach niezależnych które można było znaleźć w google wpisując frazę Volkswagen Warszawa.

  • Rok 2014 i 5856 zarejestrowanych Volkswagenów.

    Z danych statystycznych możemy wyczytać, że w Polsce w 2014 roku zarejestrowano 5856, Volkswagenów a to jest około 15% więcej niż rok wcześniej, ciekawe ile z tych zarejestrowanych jeździło po Warszawie. Na polskich drogach najczęściej możemy spotkać Volkswagen Caddy. Jednak to nie tylko w Polsce jest wzrost sprzedaży Volksagenów w Europie Zachodniej także ta marka cieszy się dużą popularnością, a w szczególności VW Transporter.

    W marcu 2019 roku koncern Volkswagen podał do informacji publicznej, że nosi się z zamiarem zwiększenia automatyzacji procesu produkcji samochodów, a mówiąc bardzo przejrzyście , roboty w większym procencie mają zastąpić ludzi, a z tym wiąże się zwolnienie około 5 tysięcy pracowników.